Kalau La Kerja Gua Heaven Macam Ni...

Gambar sekadar hiasan-hepi besday yer Lisa yg ke 25..hikhik

Teet truut teet truut, bunyi alarm henpon gua yg ade torchlight tu...korang ade tak..heh he..tak de leteww!. Alaa baru 6 30 brooo...subuh lambat lagi abes, lepak lu derr, bisik syaitonirajim. Gua pun snooze, teet. 10 menit kemudian...teet truut teet truut...berbunyi lagi...tapi kali ni gua berjaya bangkit...ropenya masih ada sisa-sisa iman di dada...hah ha..bergurau. "tengah solat subuh"...

Dalam agreement sign contract keje gua, tertera masuk kerja jam 9.00 pagi dan abes 6.00 petang..tapi itu opis kan bos..klu kat site, pukul 10 tak kesah kan kan kan...pleeaaassseeeee >_<...ok, gua tido balik lepas subuh...lambat lagi nak masuk kerja. Tido tido dan tido...bangun pukul 9.00 plak..huh..heaven2..pastu bersiap mandi bagai semua...jam dinding kul 9.15 pagi plak aih...(5 menit termenung depan pintu toilet dulu) gua apa lagi bergegas ke "tenggiling" kapchai gua..dan merempit la derr..apa lagi..

Tengah elok-elok layan rempit, tiba-tiba...ada bunyi..kreeek..kruuuk...gua suspek engin nak blow..ropenya..perut gua yang tak bekfes lagi...hoi, tak kan nak makan habuk jalan je ni..dan tidak semena-mena, gua nampak satu huruf M besar dari jauh...hehehe...apa kata kita bekfes kat situ ye pewot..alololololo comelnya...hahaha..giler.

Parking motor dan tengok side mirror...pesen rambut..ok dah cun...masuk dalam..oh tak ramai mana orang bekfes kat sini...

Macam biasa, nak makan kena beratur..time ni la gua teringat zaman sekolah dulu..makan kat dewan makan..hahaha. Ada dua kaunter bukak, kaunter 1..akak dan customer sorang. Kaunter 2, aaaaawek dan customer 2 orang. Hehehe...demi awek punya pasal...gua pergi kaunter 2...ehehehe. Akan tetapi, tetiba akak kaunter 1 panggil, "Encik, boleh ke kaunter sini (sambil tunjuk dengan ibu jarinya). Gua tegar nak kaunter 2 jugak, tetapi akak kaunter 1 senyum dan ibujarinya sekali..."Encik"..gua toleh belakang, alamak takde orang dah ke...haraaaammmmmmmm!!!...kena pergi sebelah jugak..haish! sabo je la...T_T



First time woo gua bekfes tempat cenggini...gua order dengan akak tu, nak yang W1 ye..sambil dongak kat menu kat atas...tapi bekfes ni tak berseri la..mana awek-awek mekdi ni..bukan ke selalu aweks-aweks suka main Wai Fai kat sini...ah, tak leh cuci mata plak...hah ha keji2...makan punya makan, eh eh..dah 9 45 pagi la...kerja-kerja...mengular je pandai..hah ha...

Kalau la macam ni tiap-tiap hari sampai aku pencen..tak ke heaven...pergi kerja pukul 10..balik plak 5 petang..ohoiiii...best2...haha..tapi jangan kantoi ngan bos sudeh...takpe takpe, tugasan yang diamanahkan ditanggung beres..walaupun mengular yang banyak...ekekeke...ok bye.

Moral of the story : Sebelum pergi kerja, jangan lupa bekfes dulu demi kesejahteraan kualiti kerja.

Related Posts with Thumbnails