World’s Coolest Intern

coolest intern

Assalamualaikum and peace everybody. Wah tetiba speaking, ahaks. Ok, for this contest, gua tak mahu cakap banyak sebab gua pun tak berapa paham sangat tapi yang penting Nuffnang, Standard Chareted Bank dan Breeze, mobile banking team di Singapura mencari individu yang paling COOL seantero Malaya untkuk menyertai program intership selama 6 bulan di Singapura. Heh, depa cari paling cool, gua tak der hal punya lah. Hah ha.

Selain itu, mereka juga mencari seseorang yang memiliki kemahiran dalam social networking seperti Facebook dan Twitter. Syarat ni!…bagaikan kacang lupakan kulit je..eh silap simpulan bahasa…kacang je. Bangun dari tidur, gua bukak facebook dulu dan sebelum tidur pun, gua tutup facebook dulu…ekekekeke…Ntah kenapa gua jadi facebooker tegar?…haa! ini yang kita tidak tahu.

Setiap pertandingan mesti ada hadiah kan…of course la kan…hahahaha…lawak tak lawak tak?..apa?! tak lawak…T_T. Ok, hadiahnya apa ek. SGD30,000 akan diberi selama 6 bulan program tersebut, if we use the math and calculus, it’s mean that they will pay you SGD5,000 per month and if we convert RM….(give me the answer) just imagine bro….marvelous!!! And also, 10 best entries submitted will receive a RM 200 cash prize each! (dapat yang ni pun dah kira ok dah, bleh cover meal cost aku untuk sebulan…ahaks)

****************

Wokeh its time for me to show how coolest am I…All the picture below will be the evidences for me to show that I’m the COOLEST person.
First of all, why I’m coolest person is because I’m  a blogger that everybody known me as Superhero Singleman, I’m Coming In Peace….Hoh ho
header second

And then…..

kawan2 air 
Gambar di atas menunjukkan gua dengan selamber nyer berkawan dengan makhluk-makhluk air. Korang for sure dah kenal kan siapa kawan-kawan aku yang tertera dalam gambar di atas ni kan. Kalau tak kenal, serius you are not the coolest person….hah ha

rimau

Haa!!!…ini lagi cool bro…masa ni gua tengah buat part time. Kerja toreh getah pokok apple hijau. Korang jangan tanya getah tu buat apa sebab ia rahsia syarikat yang aku kerja tu. Gua amanah ok! Pak Belang ni namanya Roy, sempat la gua chit chat sekejap masa dia cari awek dia tu. Dia baru lepas gaduh, awek dia lari. Punca gaduh gua tak tanya plak, gua bukan jenis suka campur hal rumah tangga orang atau haiwan. Ahaks. Bos!! do you think I’m not cool enough to join your intership? you better think again…hah ha.

ketapi

Wokeh….ini antara kerja-kerja yang paling cool pernah gua buat. Kali ni gua kerja sebagai tukang check tahap tekanan angin tayar kereta api. Kereta api mana yang guna tanya ada angin, korang fikir sendiri. Asyik semua nak bagi tahu jawapan…otak tak berkembang la bhai..OK! COOL kan kerja ni, tapi gua kerja tak lama sebab gua tak tahan ada seorang pekerja wanita kat situ asyik nak ngorat gua je…rimas aih…dah la tak lawa…mana nak lawa, kerja dia gaul batu arang untuk kereta api…korang paham2 la yer..Huuuu

salji

Hooo…ini gua paling respek ngan diri sendiri. Masa ni gua gi melancong dengan rakan sekerja masa buat part time. Gua pergi jelajah eropah, selamber je gua tak pakai baju tebal2 dengan cuaca sejuk yang ekstrem. Hek eleh, gua lepak-lepak je bro. Bukan nak riak tapi bangga siot. Hah ha…Booss!! I think you can hire me right now for your intership programs. Kipas..kipas..jangan tak kipas.
Ada satu video yang gua rasa memang cool abes ni, nak tahu jom layan video kat bawah ni…^_^

Tiada kaitan pun dengan contest ni kan video kat atas…lantak ar, suka hati gua ar..ekekeke
Bukan setakat itu aje, gua pernah ditawarkan berlakon drama dan filem…kenapa? ngak percaya ka..ok2..gua ada bukti maa..tengok gambar kat bawah ni..
                   miro mugshot (2)     miro vendetta
First picture, I became a Yakuza in 500 episode series, In The Name Of Yakuza and the second one is form film V for Vendetta, that is the poster’s film…Am I right?!..Hahahahaha
 Manusia Berpengaruh dlm 1 gambar[6]

Antara ramai-ramai manusia yang berpengaruh dalam gambar di atas, ada terselit gambar gua yang tersengih bagai…kalu korang dapat cari ar…ahaks

So, Boss of the contest, I think I’m the person who you looking for…I think I’m the COOLEST person that suitable, comfortable and dinnertable, erk?!!! for you intership program. So, you better think carefully if you dont want hire me…hahahaha…this is not a blackmail ok…I think (berapa banyak I think daa)…I’ll will stop here to sell myself…hahahaha…I hope I can be a winner for this contest or one of the 10 best entries for RM200 cash prize. See yaa everybody…and thanks a lot.

Amaran: Semua cerita di atas hanyalah rekaan semata-mata, tiada yang berkait rapat dengan yang masih hidup, yang meninggal dunia atau pun yang tengah mengandung. Gua buat sekadar suka-suka. Hah ha. Realitinya gua adalah pelajar tahun akhir Degree Electrical Engineering (communication) yang sedang mencari lubang-lubang kerja untuk meneruskan kelangsungan hidup. ;-D. Dan akhir kata, minta maap di atas kesalahan grammar, gua memang sedikit fail bab omputih bagai ni…ekekekeke.

Related Posts with Thumbnails