Semalam Friendster, Hari Ini Facebook, Esok….?

   FS DAN FB

Salam to all my reader..emm, semakin hari semakin xda idea nak updated apa…baru ku sedar bahawasanya diriku begitu berharga..eh3…silap!…diriku tidak berbakat dalam blog. Tengok blog2 orang lain..tiap2 hari ada idea dan up to dated…maybe sebab aku ni MALAS kan, bila dah penyakit ni ada, apa2 kerja xjadi kan…betol x kawan2…kenapa aku terjebak dalam dunia blog ni adalah salah satu sebabnya dah xtau nak buat apa dengan internet…buhsan3…klu korang nak tau lagi boleh usha sini sat. Masa awal2 umah sewa aku langgan snailmyx ni, aku addicted dengan Friendster dan YM…

 

Pergh.. wa cakap sama lu bhai, mmg seronok gila time tu...macam kera dapat bunga…belajar slow2 ngan housemate camna nak tukar layout, pasang widget apa2 ntah..lagu ke apa ke kan…pastu cari friends suma kan…sembang2…comment2…pastu ada forum la plak…join, create dan macam2 lagi la…Tapi sekarang bukak pastu tutup balik, xtau nak buat apa..walaupun FS dah berubah wajah kan…pastu idup aku pulak terjerumus dalam Facebook. Sebabnya, housemate aku asyik dop main game dalam FB tu kan, FarmVille la, Barn Buddy la..macam2 la kan…so housemate aku tu suruh create account semata2 nak aku join game gak.

 

barnbuddyfarmville-jason-king

 

Aku pun buat la, tapi xreti apa..macam aku main FS dulu la..Pastu main game Barn Buddy, main Footbal League ntah apa lagi aku pun xingat dah…pastu tetiba aku dapat tau yang FB ni milik pemuda Yahudi yg dikatakan keuntungan dari FB tu disalurkan kepada kegiatan kejam Zionis. Semenjak itu, aku sertai kempem boikot FB tapi account xdelete lg sbb aku fikir masih ada kebaikan dalam FB ni sebagai contoh jejak kasih. Aku leh keep in touch balik ngan memember lama tapi tidak sesekali dengan ahli keluarga dan jiran2 sbb takut kantoi kegiatan ‘jahat’ aku dalam FB tu..hahahaahaha..Nak bertemu jodoh pun boleh jgk ngan FB ni..muahahaha

friendster-vs-facebookMIROCORNERZ

 

Pastu aku ada blog, aktif la blog bagai pulak dah..alahai, macam2 tol. Tapi boikot FB aku xlama selepas membaca satu entri masa aku blogwalking tu..kisah hukum sertai FB oleh Ust Zaharuddin..if I not mistaken..cewah omputih dowh. Bila dah baca dan faham, aktif balik dengan FB sampai la sekarang…Tu la sedikit sebanyak penglibatan aku dalam Laman Shoshial ni…Sekian, terima kasih..

Related Posts with Thumbnails