Entri Spesel : Hikayat Susur Galur Miro CornerZ

special_ENTRYr

Assalamualaikum…Wak!…ooo Wak!…mana plak Wak Karjo ni…nak berniaga ke x ni?…nak order cendol ni..aduiya….Eh, ada orang rupanya…huhuhuhu…haloo, apacer?…xda cer ka…klu xda meh sini baca entri spesel ni haa…kali ni aku nak crita kenapa, bagaimana, mengapa, bila, siapa dan macam mana…aku boleh terjebak dengan dunia pemblogan ni..eh, betul ka ayat aku tu…ah, gua bantaiii jer…ahaks. Ini entri aku kasi post sempena post aku yg ke 100…ye akhirnya yg ke 100…ahahaha…eh mana Wak ni…aku robohkan jugak warung dia ni..Jap, aku ada utang ngan dia ni…kuikuikui…xbleh2…apa2 pun jom berceloteh kemerapuan aku kali ini….Wak!!

 

 

hikayat MC

 

bendahara

Aku pun terhegeh2 masuk mengadap Sultan diiringi dgn sound ini (klik play yer)…..Ampun Tuanku, sembah patik harap di ampun….

 

raja

 

Untuk halwa telinga bila membaca….

 

Hikayatnya bermula begini, pada suatu ketika dahulu patik dan rakan2 seperjuangan yang tinggal sebumbung dengan patik telah bersepakat membawa berkat untuk subscribe internet yang berjenama Streamyx. Pada mulanya, patik rasa internet tidak wujud di rumah pun tidak mengapa kerna patik bukan guna sangat perkhidmatan internet ini disebabkan tidak di dedahkan apa keuntungannya bila ada internet di rumah…apa lagi kan,,on9 24/7 la kan..huhhuhu…akan tetapi…patik belajar sedikit demi sedikit tentang internet dan melawati apa saja laman sesawang yg patik rasa sangatlah ‘berpekdah’…

 

Jadi, dengan bermulanya wujud Streamyx di rumah patik ye Tuanku…di situ lah bermulanya perjalanan patik sebagai penglipur lara yang merapu meraban…huhuhuhu…First sekali patik baca blog dengan sesungguhnya ialah blog sukan iaitu blog feberet team patik, iaitu Arsenal…blog tersebut diberi nama Lobah Gooner. Malangnya, blog ini sudah tidak aktif macam dulu. Lepas tu kan Tuanku, patik pun terbaca pulak blog Arsenal Malaysia, pastu banyak lagi lah blog2 Arsenal yang wujud seantero Malaya nih…Baca punya baca karya2 marya orang ni…terdetik di hati rasa macam nak menulis jugak lah…salah satu sebabnya, patik dah berasa tidak tahu apa lagi nak diterjah laman sesawang mana lagi, Friendster dah, Facebook dah, Forum Komuniti dah apa lagi yer…dekat blog Arsenal Malaysia tu, admin dia bagi email sapa2 yang nak jadi penulis kat situ, just email dia…patik pun kan Tuanku, tanpa segan silu email admin tu..

 

miro kat hakim

Tak dapat nak makan cendol Wak Karjo…Wak xda, anak dia pun xda gak ar nak usha…huhuhhuhuhu (selingan)

 

First entri yang patik post ialah Ada Arshavin Ada Gol yang bertarikh 2 May 2009. Sejak itulah patik berjinak2 dalam bidang penulisan blog ni dan banyak lagi yang patik post tetapi sejak ada blog sendiri, sudah tidak aktif lagi berkarya di blog itu. Lagi pun ramai penulis2 yg lebih berkaliber dari patik. Lepas tu ada seorang hamba yang sebenarnya membuatkan patik bernafsu hendak memiliki sebuah blog sendiri punya. Hamba itu ialah hambawati…hahahaha…maafkan patik Tuanku, patik teruja sesangat..

 

 

Hamba tersebut ialah Cik Lela, gadis sunti dari Negeri Taman Serendah Sekebun Bunga. Tengah patik ber’chatting’ dengan beliau, beliau bertanyakan pendapat patik tentang blog beliau. Patik jawab, “wow…simple dan kemas…kena dengan orangnya”…klu Tuanku nak ngorat dia patik boleh aturkan…nak ke?…nak le tuuu…ehehehe, Baiklah, dengan itu patik pun terfikir, kalau ada blog sendiri masyuk jugak. Tepat Purnama 11, 4 hari bulan (4/11/2009)…dengan rasminya, patik create blog sendiri…jeng3…Dan ini adalah post pertama patik yang bertajuk Sentuhan Pertama

 

30012010035

Cendol xda, aku ajak member ar makan Pizza…ahahahaha (selingan lagi)

 

Lepas peristiwa itu, patik pun semakin lama semakin seronok duaronok dengan blog patik, tukar2 template, edit HTML, tambah2 tukar2 widget sidebar dan macam2 lagi lah. Tapi saya nak berterima kasih kepada dua blog ni yang banyak membantu patik dalam dunia blog iaitu NescafeAis dan arieDRifke. Dua hamba ini telah memberi tunjuk ajar dalam tutorial post mereka dalam menjadikan blog Miro CornerZ sebegini rupa sehingga hari ini. Dan xlupa juga GengBlogger, komuniti blog yang paling masyuk kat Tanah Melayu ini, Tuanku…Tuanku xnak try ka jadi blogger…huhuhuhuhu…bergurau Tuanku, ampun Tuanku..

 

 

Begitu lah sedikit sebanyak ye Tuanku, susur galur sejarah Miro CornerZ ini. Diharapkan dengan hikayat patik ini, hati Tuanku yang lonely itu gumbira dan ceria sokmo…I feel gooooddd…kan3…Sekian sahaja hikayat patik Tuanku, Ampun Tuanku. Tuanku pun bertitah “Waduh2…kok hebat shekali yer cerita tuan hamba, best2…Beta rasanya cukup meriah hari ini makanya, Beta dengan rasa penuh tanggungjawab melantik tuan hamba sbg Penglipurlara Di Raja, berikan tepukan gemuruh untuk Saudara Miro” …tepuk jgn xtepuk

 

tamat

 

Yeah, begitulah crita aku dengan dunia blog ni, semoga kalian terhibur dengan kemerapuan aku itu. Gambar2 di atas tu hasil kerja tangan aku dengan Photoshop ngan Photoscape…huhuhuhu, baru belajar nak guna. Okey, aku nak blah dah ni, Wak Karjo xberniaga plak hari ni…MC agaknya…kempunan nak makan cendol. Sekian saja dari aku, Miro…

38 Response to "Entri Spesel : Hikayat Susur Galur Miro CornerZ"

  1. wah..best gak citer nie...ala2 mcm zaman hulubalang dulu2..

  2. @Mr Kamikaze

    ...huhuhu..best ke...saja kasi spesel sikit..

  3. haha...besh2. kem salam kat wak karjo. pasni suh die bukak piza hut lak...ngeee ;p

  4. Ceh ingatkan kisah apa la tadi. Aku pun laman sosial dah tak layan sangat dah. More too blog and twitter.

  5. @starsyeea

    ...ahahahaha...tq2...waalaikumushalem...tlg jwb utk Wak Karjo..huhuhuhu

  6. tuan hamba datang kesini nak makan pizza hot.. ada tak? hahha.. jom maen ikan kat facebook.. jadi neighbour.. hahha.. Asyik lupa ja nak bagi makan.. heh

  7. hang suka lukis ka? beli la tablet.. ahahaha.. aku ada tablet satu.. nanti nak post lawak katun lak

  8. @Hami Asraff

    ....ahahaha...jangan marah aar, nanti kena jual

  9. @Chaon Cornerz

    ....pizza hot?...jeng3...makan sekali setahun je kot...ahahaha

  10. @crayon

    ...mmg suka lukis pun...tp nak beli tablet cam xmampu ar...mahal ke benda alah tu...ahahhaha

  11. background music takleh blah-haha ;D

  12. hahahhaa
    ko lukis sendiri ker cartoon tu?

  13. @F U N F A B U L O S I T Y

    ...ye ke...xleh blah jgn blah..lepak lama2 kat sini..huhuhuhu

  14. @hans

    ....yup, aku guna photoshop...baru belajar...amacam ok x lukisan kanak2 tadika aku tu...harharharun

  15. salam buat sahabat...
    fuhh ...ni int3 sejarah...apapun gua suka lagu rock tu...nanti nak donlod lagu tu...moga tuan umah terus ceria..gua caya miro dan blog miro...ko memang kreatif...ampun tuanku...keh..keh..keh

  16. mana ada lukisan kanak2 tadika
    ini kira dah tahap skolah rendah
    haha just kidding
    tapi,kalau aku lukis baru macam kanak2 tadika

  17. Owrrr sekarang Beta dah faham kenapa tuan hamba berblog , tapi Beta musyikl ... Beta tak pulak tanya cam mana tuan hamba berblog . Ynag Beta ingat .. Beta suruh tuan hamba minta no tepon Cik Lela

  18. @pak long

    ...salam pak long...tq2 sudi baca...tu lagu dari kumpulan Khalifah - Joget Sopan Santun...donlod jgn x donlod

  19. @hans

    ....ahahaha..ye ke Hans, bergurau yer...muahahaha...

  20. @touyakaruma

    ...ampun Tuanku Touya, patik dah try mintak no tepon beliau...tp beliau xdapat nak nolong...ahahaha...Touya, ko try la add fesbuk dia...jgn lebih2 yer, aku pun tgh try gak ni...tp xdpt2 gak...muahahaha...

  21. haha
    siap mengadap sultan eh?

  22. @sya

    ...huhhuhu...gitu la yer...

  23. @I n n z

    ....oye2...toche2...tq2

  24. wah, semangat nye melukis..
    sultan tu hensem..HAHA

  25. @AkuPenulis

    ...huhuhu..semangat2...mana lagi hensem, sultan tu ke aku...ahahahha...tlg lah ckp aku lg hensem...muahahha

  26. memang terhibur, u put effort in it!!!!!

    nanged u. Have u tried mouse noodles? haven't? nang & try it now!

  27. @IyouweBlog.com

    ...u enjoy ar, good...tq visit me...huhuhu...

  28. kirim salam dekat wak karjo :D

  29. @cik EPAL

    ...waalaikumushalem...yg sebonarnyo cik Epal, wak karjo tu hanyalah khayalan aku jer....huhuhu...org kata apa...penyedap rencah cerita...huhuhu...tq2 sbb sudi komen di sini

  30. eh,betul la aku puji ko weih
    ko gi tgok kartun2 yg aku lukis sebelum nih
    macam budak2 kut

  31. @hans

    ....huhuhu, tq2...di atas pujian ko itu, akan ku jadikan anjakan paradigma utk aku...ahahaha...mana lukisan ko tu aku nak usha...kat blog ko ka?...bg link senang kerja skodeng aku tu skit..ahaks

  32. Clap clap clap. Best citer ni. Nak kirim boleh?? Nak kirim belikan cendol wak karjo tu lah..hehe :p

  33. @Hana's Love Nest

    ....huhuhu...best sgt ker...ahaks..apa nak cendol?...bleh2...nak perisa apa strawberry atau vanilla...ahahaha

  34. yer..miro i da baca..haha..o gtu plak ekk..susur galur miro cornerz ni =) bru ku faham dan mengerti.

  35. @yang suaz

    ....huhuhu...tq sudi baca apa yg Miro dop merapu...ahahahaks

  36. kiranya tuanku tue pembaca? hehehe ada style :)

  37. bravo ah bro..!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails