Kalaulah Aku Jadi Seorang….(Ep 01)

angan2

 

Ehem, sound check…sound check…Haloo…How are you?…Good?…nice…amboi, beromputih la plak aku ni…kikikikikilalalalala…Haa, korang suma musti terpinga2 kan  apa benda la mamat sengal ni nak merapu lg…ermm, kali ni aku nak bercrita pasal angan2 Mat Jenin aku….hahaha, ni sekadar hiburan je xda kena mengena dgn reality aku…Baik, bagaimana ceriteranya jikalaulah aku jadi…..seorang Mat Rock…Yeah2, helo bhai, lu apa crita?…gua baek punya…jom malam ni kita head bangang…eh…banging…(sambil hayun kepala yg berambut pjg ke belakang…wah, Mat Rock katakan)

 

syj2cb

Klu mau feel lg, play background soundtrack ni…huhuhuhu

Okay, kita bermula dari zaman skolah menengah la kan dan juga sezaman dgn band2 rock kat Malaysia dulu2 cam Search, Wings, May, New Boyz, BoBoy..kan…wah, time ni dah ada band ar, geng2 skolah kan…gua ngan memember gua tu lepas balik skolah atau kelas tambahan kan…haa, gua layan jamming ar kat kota…time ni jamming murah lg…Macam citer Rock arahan Mamat Khalid tu…Masa tu gua jadi vocalist ar kan…pastu ada la gitaris, bassist, drummer…kira ckp lengkap ar band gua…Gua taruk nama band gua….Berouq Band…sempena binatang kesayangan Drummer…emm, amacam komersial x nama band gua…hahaha…

 

 

 

Pastu, abis zaman skolah mula lah berangan nak jadi artis rakaman…mak bapak suh jadi engineer tp gua mau jadi ahli muzik…mak bapak terpaksa redha ar kan pasai skolah haram punya…so kami berempat pi la Kay EL (KL)…nak dipendekkan crita, jumpa satu company recording namanya Pitching Lari Studio kan pastu gua kasi minus one…manager terpikat dgr hasil seni gua pastu kami pun setuju…buat la lagu…First, kuar single dulu, lagunya berbunyi Itik Pak Maoun Dikebas Orang…wah, meletup2 lagu ni ha kat corong2 radio,,,pastu selang beberapa bulan kuar complete album, tajuknya Gua Kasi Baek Punyer!. Time tu tgh bersaing ar dgn band2 tanah air yg zaman skang dah digelar otai rock…pergh,…hahaha.

 

0

 

Fofularity band gua semakin meningkatkan, so buat konsert live, road tour dan sebagainya la…fullamak, happening gua cakap sama lu…fan berduyun2 mai tgk…terpekik2 terlolong2….aweks2 pakai dop sorak…Abg Amir BB!….Abg Amir BB!…BB tu singkatan nama band gua ar kan…Kat konsert tu, mula2 naik stage kan…set up apa yg patut…aku pun pegang mic dan…

Of coz Gua la kan : Assalamualaikum anda semuaaa!!! Lu org okay ar?…Alrite….Gua sihat2 saja…

Siap setting suma, jom mula…

Gua : Gua tujukan lagu ini untuk lu org semua…terima lah…Awekku Di Bawa Lari Bangla….jeng (bunyi

          gitar…)

 

DreamGEAR

 

 

And than, lagu tu masuk finalist AJL tahun tu, tup2 menang…pergh, happy gila ar gua…lagu2 Search, Wings dan seangkatannya kalah suma kan…sapa xbangga kan…time terima anugerah tu…

Konpem gua yg ckp : Yeah, terima kasih kepada komposer, peminat2 semua dan tidak lupa juga mak

                                   bapak kami yg sentiasa menyokong kami…Terima kasih…

Selepas tu kami launch album kedua, title berbunyi begini Kau, Abah Kau dan Dot Dot Dot. Time buat press conference kan, ada sesi bergambar and sign dgn fans suma…tetiba gua terusha awek ayu semacam jer muka…Tetiba dia dtg bawak poster band gua utk sign….Skripnya mcm ni ar…

Awek tu la : Hai Bang Amir BB, nak sign…?

Gua : Hai, emm bleh2 no hal lah…Emm, cantik baju beli mana?…(start nak mengayat la kan…sapa kat

          mat rock xleh jiwang…hahaha….hati kering gua pun cair gak bhai)

Awek : Owh ni baju kurung arwah mak…cantik ke?…

 

Malas la nak crita pjg2, gua masa tu pun sangkut dan lu paham2 je la…

awek-bertudung-cun1

 

 

 

Selepas 2 3 tahun popular, tetiba band gua ada masalah…Gitaris gua xleh nak komitmen lg dgn band, dia join band lain plak…drummer plak nak sambung belajar….Bassist plak kantoi positive dadah, meringkup kat pusat pemulihan…dah abis puanh populariti band gua, aku pun gerak ar solo plak…tp apakan daya perjuangan gua dgn band hampir di situ saja…dan rezeki gua pun kurang la…maybe gua mencapai zaman kejatuhan…buat album solo xlaku…zaman ni popular lagu genre alternatif plak…KRU, Innuendo, dan macam lagi la…so, gua decide tukar profession…hahaha, blk kg jadi perternak lembu yg berjaya plak…pastu kuar paper…bekas rocker menjadi petani di kampung…lantak la janji gua happy…hahaha…begitulah kisah angan2 aku…hahaha.

 

P/S : Kisah dan gambar2 dia atas hanya rekaan semata2 dan tidak berkaitan mana2 pihak…Ok, gua cau

         dulu…zasss

4 Response to "Kalaulah Aku Jadi Seorang….(Ep 01)"

  1. awek lu ke yang
    dalam gambar last tu?
    cun gile!!
    respect!

  2. @zack zukhairi

    ....ha awek gua...hahaha..walaupun bukan, gua ngaku jer...dah lisa surihani lu dah sebat..gua cari lain ar...aku search google, taip 'awek baju kurung' kuar gambar dia...emm, pa lai kan...hahaha

  3. cun budak nih...awek lu ke bro?

  4. @-HanaMichi-

    ''''ngeh3...amboi, suma dop tanya pasal pic awek tu...xtau ar awek sapa kan yg sebenaqnya...gua anggap awek je la...cun kan...hahaha

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails