Program Jejak Kasih Bersama Facebook

Page_1

Terlebih dahulu saya ingin memberikan satu pesanan ringkas dari pihak penaja iaitu Pengusaha Kerepek Cap Cikgu Rahimah dan Suami ingin mengucapkan Salam Maulidul Rasul 1431H. Ramai2 kita berdoa semoga segala sunnah dan sirah Junjungan Besar Nabi kita Muhammad SAW  kita sanjung selama2 nya. Ok, berbalik kuang ke cerita sebonarnya plak. Program jejak kasih apa plak nih, sebelum ni kita telah dipertontonkan program2 jejak kasih ni dalam kaca TV, tapi kali ini, aku nak bercerita program jejak kasih melalui facebook plak. Dalam kaca TV, kita dapat tgk adegan2 sadis2 dan menyayat hati seperti teriak, nangis, peluk2 bagai dan sebagainya serta ditemani backgroud sound yg menambah suasana kesedihan. Tapi, lain plak cerita aku ni..haa, mau tahu ka?…jom layannn…zasss….

 

 

Sambil baca, sambil layan halwa telinga…huhuhu….klik play sudah

 

Yang sebenarnya aku just nak cerita zaman aku muda mudi dulu (eh, skang dah tua ke..ye la tua kot dari adik aku kan…tua gak kan…hahaha). Gara2 fesbuk, gambar2 aku yg xsenonoh dulu kala di tagged oleh rakan2 seperjuangan…hahaha. Aku pun dah xingat bila masa diorang snap gambar itu…Baik, aku nak mula citer masa aku masuk tadika dulu. Dulu aku Tadika Perpaduan, uniformnya kemeja petak2 kecik kaler merah putih…benda yg still not corrupted dlm memory 512MB aku ialah xingat apa2…hahaha…haa, dia dah mai dah, aku ingat masa mkn pg aku dihidangkan minuman yg paling aku xsuka…air susu tepung…bau jer dah nak muntah…mmg kocik2 dulu aku memilih dengan makanan ni. Tp, skang xlagi kot…semakin pelik semakin aku nak cuba tetapi dijamin halal oleh JAKIM la..tadika aku time tu sebelah masjid dan tanah perkuburan Islam…klu buat onar jer, cikgu bawak melawat kubur pastu tinggalkan bersendirian…hahaha…amacam best x denda camtu?…

 

scan0026

Lebih kurang ar uniform tadika aku ni, maap la gambar sapa ntah aku cilok, sumber Google

 

Pastu antara tahun 1994-1999, aku menyambungkan pelajaran aku ke Sek Keb Padang Garong 2 (SKPG2)…yang aku respek kat diri aku sendiri, parents aku xpernah tunggu aku bila time first day ke sekolah…klu budak lain siap duduk sebelah lagi mak ayah diorang..apa kes. Time ni aku selalu sakit perut, mmg masalah aku dari kecik. Sistem pencernaan xbetul ke apa aku pun xtau gak. So, cikgu2 mmg kenal la aku. Bila time sakit perut, masuk bilik guru sapu ubat. Tak tahan gak, tepon mak dtg ambik…so teknik ini agak berkesan bila aku rasa malas nak belajar…hahaha…

 

6 Bestari 1999

 

Cuba teka mana satu aku?…Bdak2 ppuan ckp aku lah yg paling cute dan sweet masa tu…adoiyaa…xpa aku anggap 2 words tu disama ertikan dengan segak dan bergaya..so aku accept je la…bdk2 pompuan ramai aku dah lupa..Haa, ada 2 3 org bdak pompuan yg aku minat gak…Eee, kecik2 dah pandai minat2…yg cun2 jer masih segar dlm ingatan ku…hahaha…bisala kan, bila benda indah2 je kita ingat…hahaha…tp xbermaksud aku menghina pompuan yg x cun…klu yg xcun dr segi rupa, masih ada cun dari segi lain kan…Ahaks…so, cari ar. Minta maap la geng, aku telan semut byk kot, habis dah aku lupa sorang2…muahahaha

 

Dengan fesbuk, aku dpt eratkan silaturrahim dengan kawan2 yg sudah 11 tahun berpisah…x ke nama jejak kasih tu…hahhaha..Haa. pengawas lelaki bersongkok tu atas sekali belah kiri tu dop sebelah aku masa darjah 6. Dia best student, tp member sebelah xdpt aura dia…hampeh. Yg pengawas hujung kanan barisan kedua dari atas (glasses), member yg paling kamceng ngan aku…sampai aku dilantik jadi posman karat dia…member punya pasal kan…Ketua Pengawas  plak barisan kedua dari bawah hujung belah kanan. Dia tu anak org kaya, tiap kali dia bawak video game macam GameBoy, Sega…aku la pinjam…nak rasa main kan…nak beli xmampu…sampai 2 3 hari aku bawak balik umah main benda alah tu…

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

51871048975s

Maap la xda pic masa tu nak share, aku taruk batch skolah jer la

 

And than, aku sambung lagi..Sekolah menengah aku masuk Sultan Ismail College (SIC), skolah harian elite di Kelantan. Suma lelaki kecuali Form 6…Bdak2 suma memang sangap ar…hahaha termasuk la aku skali kot….muahahaa. Sekolah ni bukan setakat femes dari akedemik, malah sukan iaitu Rugby…digeruni di Kelantan la senang crita…yg aku tahu, jadi johan 7 kali berturut2 peringkat seluruh Kelantan dan masa aku still stdy kat situ, team Rugby tu masuk kejohanan apa ntah anjuran TV3…peringkat Malaysia la…masuk TV…menang ke kalah aku dah lupa…Apa? aku main Rugby ka dulu…nak jadi OKU bleh kot…hahaha…klu aku main xke abih patah tulang aku…dah la kurus kering…hahha…ni aku dari form 1 hingga form 3. Nak crita sangap x sangap nya bdak lelaki masa tu, ada satu akak form 6 mmg lawa ar…tiap2 hari lalu tepi klas aku masa form 2, dia lalu aku usha…aku ingat aku sorang jer…rupanya partner sebelah pun tumpang sekaki…ahahaha…tp akak tu mmg pujaan ramai la masa tu…

 

mrsm pendang

 

Pastu aku ditawarkan ke MRSM Pendang Kedah plak lepas PMR, jadi org Kedah sampai SPM sat naa…first time aku hidup kat asrama…waktu tu aku batch ke 3…so tahun ni genap 10 tahun penubuhan MRSM tu…konon nak jadi insan yg lebih berdikari ar…tp xda la berdikari sgt pun…tp time ni lah antara yg tersangat besh untuk dikenang…aku mula mempersetan kan diri time ni ar…kena pelempang ngan warden, nasib xbiol je aku…bab tawaf dewan makan ngan padang xyah crita ar…seminggu masuk dah kena denda ngan ketua warden…denda ala kung fu Drunken Master gitu…sbb bising time prep malam…

 

+++++++++++++++++++++++

 

 

Minggu BI

 

  korea 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalau korang terjah fesbuk aku, ada jumpa ini gambar, time ni ada aktiviti mengenakan pakaian perempuan kepada budak2 lelaki. Sempat plak cover muka dia, member aku tu…Yg sebelah tu plak, gambar time minggu aktiviti…seminggu xblaja…just aktiviti luar kelas, time ni setiap kelas kena present ciri2 sebuah negara. Klas aku kena Korea, aku jd penari singa...Masih ada gak bdak pompuan cakap aku cute…adoi, seperti aku ckp td, meaning segak dan bergaya…accept untuk kali kedua…Memory yg aku nak kongsi satu lagi masa minggu sukan antara MRSM Zon Utara..aku jadi sukarelawan (sepatutnya jadi pemain hoki tp kena reject sbb nak main hanya 7 sebelah jer…hampeh tol)…MRSM aku jadi host, pastu lelaki kena menginap di Aspuri sbb bilik banyak…Malam first tuka asrama, setan berjaya menghasut aku…jom selongkar locker satu persatu….

 

 

Bila selongkar satu persatu, macam2 jumpa ar…so korang pikirlah sendiri lah…xnak crita..hahaha…apa lg ek, ah tugas aku jadi linesman masa game bola…terpacak tgh pdg di bawah panas terik…so, hangus la kulit aku yg cerah berseri tu…hahaaha…so, time mandi jumpa Fair Lovely kat Aspuri, apa lg lumurkan ke muka…pastu tup2 muka aku mengelupas,,ayakk…tobat dah xnak pakai benda curik…ahahahaha…sengal btol time tu…

 

masa minggu sukan MRSM

Haa, tgk xke gelap rupa aku kat belakang tu…yg sememangnya gelap sejak azali pun…hahaha…sempat lg interframe

 B102729

Bkn nak promote produk ek, ni just nak show barang yg pernah aku sapu kat muka…oo mak aih

 

Ok, aku rasa enti ni dah cicah lantai dah ni…hahaha…lepas aku habis skolah menengah, sambung plak Matrix Nogori Sembilan jang oi…Kolo Pilah haa…den dah koba ekau xmau dongar..hahaha…itu la aku tau kot loghat N9…tu pun ntah betol ke x?…hahaha…And now, aku di menara gading, UiTM di hatiku Shah Alam…for more pic singgah la fesbuk aku

 

P/S : Apa tujuan aku buat entri camni…haa, ini untuk aku nak refresh zaman2 muda mudi dulu laa maklumlah asyik lupa jer kan…Insyallah klu aku ada jodoh, pjg umur murah rezeki bleh aku tunjuk kat anak cucu nanti…hahahaha…dah, abis sekian…eh, nanti dulu…camna dpt teka x mana satu gambar aku time skolah rendah tu…?

10 Response to "Program Jejak Kasih Bersama Facebook"

  1. terinGAT ZAMAN DULU2
    HEHE

    teka dan menang 10 pound
    jom jom
    ;)

  2. @joegrimjow

    ...haa, kenang jgn xkenang...

  3. sejak bila ang pakai fair n lovely nie.. hahha..

  4. @Chaon Cornerz

    ...itu lab test sbb muka hangus sbb jadi linesman...game pkl 2 tgh...kejadah apa masa tu main bola...xke mentari tgh eilli pacak atas kepala..haha

  5. beshhh kan terhingat kenangan2 lampau :D

  6. @miss lolly a.k.a luvfareda

    ....yup, tgh teringat gak ke?...hahaha

  7. @baginda®

    ...ooo mak aih, pjg benor tu...apa tu bio aura...huhuhuhu

  8. eratkan hubungan yg terputus lama dgn FB...

  9. @Mr Kamikaze

    ....yeah, setuju...itu benda yg sepatutnya kita berfesbuk dan laman sosial yg lain kan...hahaha

  10. saya pun ex-student mrsm pendang gak..bench ke-2. Masuk 2001 tingkatan 1 =p

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails