Review #4: DiGi Smartphone BB Curve 9300 Finale

finale

 

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. This will be my last review entry. Di sini (tak reti aih nak cakap omputih banyak-banyak..ahaks), aku akan cerita secara keseluruhan untuk aku kongsi apa yang patut setelah berpengalaman menggunakan smartphone ini bersama sim DiGi. Syarikat telekomunikasi yang berwarna kuning ni memang RAWKS dan nak tahu sebabnya, korang baca sampai habis…

 

Firstly, DiGi ni memang sempoi habis gua cakap sama lu…hahaha…dan tak lupa juga Nuffnang yang menganjurkan contest iPhone tempoh hari membuatkan aku jadi seorang penggangur tegar yang mewah buat sementara. Hah ha. Ye la, duit nak makan pun tak ada, tup-tup bleh pakai BlackBerry, tak ke jeles teman-teman gua. Hihihihihi.

 

Okay, kembali kepada review plak. Kali ini aku nak bagi tahu apa yang best dan apa yang tak best dengan Smartphone BlackBerry Curve 9300 ni. Wokeh, let’s begin now…

Confirm Best

  • Bentuk – Cool, sempoi dan sesuai untuk seorang jejaka yang kacak macam aku ni. Hahaha
  • Sound – Not bad laa, cukup lengkap semua dengan bass apa.
  • Grafik – Mempunyai graphic interface yang cantik, kena plak dengan resolusi skrin yang berkualiti.
  • Trackpad button – Memudahkan untuk navigation, tak perlu tekan-tekan macam handphone lain contohnya la Nokia E71 ke kan.
  • User friendly – Senang nak guna, hanya perlu godek-godek sehari je dah macam cekap dah guna. Sila percaya..huuuu
  • Messaging – SMS,BBM,MMS dan lain-lain sangat menarik. Sebagai contoh SMS dalam gambar kat bawah ni, siap ada smiley…dah macam chatting kat YM jer.
  • BlackBerry OS – compatible dengan yang terbaru OS 6

 

smssmiley 

Macam Tak Best Sikit

  • QWERTY keypad – Ini hanya untuk aku saja, orang lain mungkin suka sebab bagi aku kurang enak untuk menaip sebab kecil.
  • Kamera – Bagi aku, sekurang-kurangnya 3.2 MP berbanding 2MP yang selayak untuk kategori smartphone. Lepas tu bila nak video recording, tak boleh nak zoom in/out ketika sedang menjalankan proses merakam. Untuk berbuat demikian, sebelum rakam video baru boleh.
  • Battery – Keupayaan atau ketahanan bateri agak kurang memberangsangkan terutamanya ketika berinternet dan kerap SMS awek atau Call. Selama aku guna 2 minggu ni, bateri hanya dapat bertahan paling lama 3 hari.

 

Okay, itu sedikit sebanyak dapat aku kongsikan dengan pembaca-pembaca sekalian. Nak tahu macam mana feel guna smartphone ni, korang angkat la sekeping dua. Kahaks!! Dan kalau korang berminat, korang bleh usha Digi Smart plan untuk BlackBerry Curve 9300 ni. Sebelum berundur diri dengan rasa sedih dan terharu sebab akan melepaskan smartphone ini (harapan menjadi milikku selamanya..hihihi), aku kasi video yang aku rakam masa aku guna internet dengan smartphone ini. (sorry kualiti agak fail). Sekian, terima kasih. Thanks DiGi, thanks Nuffnang.

Related Posts with Thumbnails