Girls Are Not Complicated…

girls are not complicated

Assalamualaikum dan Salam Bahagia to all my readers, ecewah!…wokeh, sudah lama gua menyepi dengan entri baru ni. Kali ini, mungkin agak ‘berat’ sedikit dari entri-entri gua yang lain. Apa yang gua nak kupaskan hari ini adalah  fokus kepada spesis-spesis yang sama dengan gua iaitu LELAKI. Kepada kaum HAWA pun tidak salah untuk membaca sebab subjeknya pun mengenai perhiasan yang paling indah iaitu perempuan. Kalian berminat?, ayuh kita terjah!…

 

Kenapa gua kasi up ini kisah, ini isu…emmm, sebabnya gua tengah melangkah masuk ke fasa ke 3 dalam perjalanan hidup gua, iaitu Kerjaya dan Keluarga. Jadi, gua rasa nak share lah apa pendapat gua dalam isu ini. Kalau bercerita tentang keluarga mestilah pasai rumahtangga kan, pastu kalau nak rumah tangga mesti ada pasangannya kan (isteri la tu tak paham paham ka..hah ha)  dan sebelum jadi isteri , jadi kekasih hati dulu kan. Kekasih hati pulak mesti la gadis manis, perempuan, wanita, kaum Hawa dan sama waktu dengannya la kan. Tak kan guy plak, lu ingat gua gay ke?..huih, haram weh…Astaghfirullah..

 

 

Bila berbicara tentang kekasih hati atau awek la dalam bahasa mudahnya kan, bagi gua sangat-sangatlah penting dalam menjaga hati seorang gadis ni. Macam mana nak jaga tu banyak caranya, pandai-pandai korang lah cari ilmu. Gua nak bagi tips pun yang sebenarnya gua pun hancur gak. Ahaks. Tapi, gua berusaha sedaya upaya and try my best..>_<. Berdasarkan tajuk entri ini, kenapa aku berkata macam tu. Kenapa kenapa kenapa. Jika gua dan lelaki-lelaki lain gagal dalam menambat hati awek/isteri yang tersayang sebenarnya adalah disebabkan tidak tahu cara yang betul.

 

love

Yang sebenarnya lelaki yang susah untuk mencari cara yang betul untuk menawan hati perempuan ni. Kalau kena caranya, huishhh heaven gua cakap lu bhai..haaa. Percaya la cakap gua ni walaupun gua masih cetek dalam ilmu per’kapel’an ni. Ahaks!! Paling senang lu tengok macam mana bapak lu tawan hati mak lu, lagi..emmm, lu boleh tengok kawan-kawan lu yang bahagia dengan kekasih mereka. Tanya tips dari orang yang lebih berpengalaman ke, dari internet, buku-buku..arghhh letih ar gua nak list semua…hah ha. Bagi gua, rujukan terbaik untuk menjaga hubungan ialah dari sirah zaman para Anbia’ terutamanya Nabi Muhammad SAW.

 women quote

 

Kalau korang gaduh-gaduh atau awek lu bermasam muka tu, sudah adat dalam perhubungan. Macam mana nak elakkan dari selalu gaduh, lelaki yang kena mula dulu, kena mengalah dan BERSABAR walaupun lelaki yang tak bersalah. Mengalah tidak semestinya kalah ok. Tapi kalau dalam kes-kes berat tu lain cerita la, ini gua nak fokuskan masalah yang simple-simple je. Awek/isteri ni senang je, bagi perhatian yang sewajarnya, ambil berat, ambil kisah dan menunjukkan kesungguhan korang menyintai dan menyayangi mereka. Mereka bukan minta yang lebih-lebih pun kan (ada jugak yang mengada-ngada tak bertempat, tapi tak ramai la). Caranya tu korang fikir sendiri atau rujuk mana-mana sumber okay. Gua bukan pakar pun nak bagi. Sudah menjadi fitrah perempuan untuk mendapat perhatian oleh orang yang tersayangnya, kalau tak percaya try la korang tanya perempuan.

 

Wanita ni ciptaan yang agung, dijadikan dari tulang rusuk kiri Nabi Adam. Oleh itu, lelaki sepatutnya menyanjung tinggi kaum hawa ni lebih-lebih lagi wanita yang solehah..huuuu.Indah beb gua cakap lu. Allah menjadikan sesuatu itu mesti dengan hikmahNya. Hikmah dari kejadian perempuan ini adalah pasangan kepada lelaki yang bisa membahagiakan. Kalau tak bahagia tu, emmm…ada la sesuatu yang kita kurang, kadang-kadang kita tidak perasan atau tidak sedar. Apa-apa masalah yang kita hadapi, cara yang terbaik ialah kita kembali kepada Maha Pencipta kita, Allah SWT. Minta doa, solat hajat dan lain-lain ibadat disertakan usaha kita yang berterusan. Insya Allah, korang bahagia..^_^

 

Sekali lagi gua cakap, girls are not complicated but sometimes she just misunderstanding. Just know what a girls wants. For the guys, please appreciate your girls as best as you can and find the right ways to achieve the happiness. Sekian sahaja celoteh aku yang entah apa-apa ni..hahahaha..Sekian terima kasih. Salam.

Related Posts with Thumbnails