Miracle In EPL

Miracle in EPL

 

Assalamualaikum and hello everybody, today I would like to tell about football, about title race in English Premier League between Chelsea, Man U and Arsenal, wait a minute Arsenal?…..Hahahaha…arghhh…terpeleok lidah aku nak goreng omputih ni…hahaha…Wokeh, apa yg aku nak cerita ni….Miracle in EPL?…ya inilah dikatakan bola sepak….bola itu bulat, apa2 boleh terjadi…kata Hasbullah Awang…Semalam, semua peminat sukan no 1 dunia ini sudah tahu keputusan2 dalam EPL, Chelsea tumpas dengan Spurs, Man U hanya memerlukan 30 saat terakhir utk mendapatkan 3 mata penuh dalam meneruskan cabaran memenangi EPL dan malam ini team aku Arsenal mungkin sebagai pelengkap jadual kerna Hasan Wan Ngah (Arsene Wenger) telah mengakui yang Arsenal telah out of the race setelah kecundang di White Hart Lane midweek aritu….sbg fan Arsenal, aku cukup kecewa….Akan tetapi Arsenal tewas tidak lah seburuk ketewasan tahap Chelsea itu…ahahahaha…malu weh…hah ha

 

 

Kenapa aku cakap Chelsea tewas dengan memalukan, mari kita kaji selidik skit yer…

1. First eleven Chelsea. Mereka dibarisi pemain2 bintang. Drogba, Lampard,Terry, Joe Cole, Cech dan lain-lain lagi. Kalau nak diikutkan barisan yang mantap, tapi apa yang jadikan. Arsenal pulak, tonggak dan tunjang semua injured. Cesc, Song, Arshavin, Vermaelan out dop melepak mengurat dgn nurse2 di bilik sakit Emirates..hahaha. Jadi kalah dengan Spurs aritu tu tidaklah seburuk Chelsea

 

2. Red Card Terry. Hahahaha…ini yg aku paling suka. Terry ang tu dah xda umph dah wei…sejak scandal ang tu xyah kepoh2 ar…main kasaq nak mampuih. Ha, padan muka kan…Berlagak lagi.

 

 bale miro cornerzgomes miro cornerz dawson miro cornerz 

 

Spurs perlu berterima kasih kepada Gomes, Bale dan barisan pertahanan yang diketuai Micheal Dawson sbb kerna on form meraka lah yang banyak membantu dalam kemenangan 2 perlawanan London Derby.

 

0,,12306~8741624,00

 

Jumlah jaringan game Chelsea dan Arsenal sama iaitu 2-1 tetapi fakta di atas tu lah yang membuatkan Chelsea teruk dari Arsenal…kan…hahahaha. Selepas tengok Arsenal kecundang, dalam hati aku pun berkata hanya keajaiban yang mampu menyelamatkan Arsenal dan semalam membuktikan kata hati ku. Dan misi penting malam ni berkunjung ke JJB Stadium utk menentang The Lactics Wigan. Jika menang, perjuangan untuk menang liga masih ada walaupun hanya secebis harapan.

 

comolot

Comolot shikit…wakakaka…pic credit to Goal.com

 

Game Man U plak malam tadi aku kuar lepak ngan memember kat mapley terkenal Shah Alam dan juga port fan2 Man U, Restoran Hakim yang ayam gorengnya tersangatlah best. Hakim oi, aku pomot kedai ang ni…komisyen please…ahahaha. Agak bosan gak la tengok sbb x seperti yg aku harapkan, xbanyak gol..x seperti clash kat Old Trafford aritu. Tapi luck menyebelahi Man U dengan Paul Scholes header memberi kemenangan untuk mencetak gol 1 – 0 di saat akhir permainan.

 

**************************************

 

Point sekarang, Chelsea-77, Man U-76 dan Arsenal-71 (satu game dalam tgn iaitu game malam nanti). Kalau Arsenal menang jadi 74, so beza tak la jauh sangat cuma, misi sekarang ialah klu boleh cuba curi tempat kedua dari Man U sbb next week fixture untuk Man U ialah bertemu Spurs…akan tetapi main di old Trafford bukan mudah untuk Man U ditumbangkan. Dengan kembalinya RVP dalam barisan Arsenal, aku harap dia mencetuskan fenomena untuk baki2 perlawanan. Sekali lagi mengharapkan keajaiban. Chelsea plak akan berkunjung ke Andfield pada 2 May nanti…So, kita tunggu dan lihat keajaiban yang bakal berlaku di EPL nanti dengan game masih berbaki 3 perlawanan lagi untuk menamatkan musim yang paling sengit ini.

 

rvp.miro cornerz

 

Sekian saja ulasan aku dari Miro CornerZ, terima kasih dan jumpa lagi. Semoga kita dapat lihat lagi miracles in EPL.

10 Response to "Miracle In EPL"

  1. mmng miracle shial..haha...idup MU

  2. malam nie bro..RVP akan turun...arsenal masih ada peluang lagi..

  3. @armin yosh

    ...hah ha..fan MU ka...hikhikhik

  4. @rizputra7

    ...haa..malam ni...perjuangan belum berakhir...agi idup agi mengguners

  5. comolot tu yg tak tahan tu

  6. arsengal kalah ngn wigan..keh3..

  7. gle ar.. aku tgk livescore je minit 40 lebih second half.. lasst2 kena.. memang plek..

  8. ini lah yg di nama kan Miracle...ahahaha...terasa macam lawan Barca plak

  9. arsenal sila cuba lagi tahun depan, dan depan, dan depan lagi.. adoi.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails