Pantun Rosak Rabak Habis

1249927158_5d2ec1f445

 

 

Aloo kawan, sulah lama talak jumpa maa…lu pigi mana ar?…Hali ini gua mahu kasi satu pantun maa…lu ingat Melayu punya olang ka boleh berpantun…Ini Tauke Yong maa, apa2 pun gua boleh maa…ayaa!…

 

Ini pantun sepesel punya maa…lain tempat talak ada…seyes gua talak tipu…percaya la sama gua…lu olang mesti manyak syok ooo…

 

Ayaak!…wa punya pancing sulah dapat ikan ooo…ish..haik…wacaa…wokeh la brother, lu kasi layan ar gua punya pantun…

 

 

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kenapa lu mau jolok pakai galah
Sebab cempedak tu kan dah jatuh kat luar pagar….Cisii er!


Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah hamba menumpang mandi
Patutlah lu punya bau badan busuk semacam
Bilik air ala, buat apa lu mandi kat itu ladang..Ayaa!


Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Kat pasalaya talak ala hutang hutang
Kalau lu mau, bayar, "Cash On Delivery"!

Kalau ada jarum yang patah
Jangan di simpan di dalam peti
Manyak kesian betul sama lu ni
Jarum sulah patah pun lu simpan dalam peti.

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Kalau lu belani kejarlah kucing tu
Mesti lu kena cakar sampai berbelang-belang gak..

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Kain Pak Malau, Mak Limah kasi lipat
Kain gua, si pencuri yang sapu…Shilaka itu pencuri..

Rumah Pak Mamat di tepi sawah
Pakai langsir berwarna biru
Ooi Pak Mat, langsir warna bilu tak lawa lah
Lu pakailah warna kuning ka, hijau ka, kelabu asap ka…Haa, manyak cantik woo

Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, mau tanya sikit
Lu siram itu pokok bunga aja, talak jual sayur ka?

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Kalau itu padi tu belumlah masak
Janganlah tuai, taklah layu-layuan..Bikin kepala gua pusing maa…

Limau purut masak di dahan
Batang selasih condong uratnya
Limau purut talak boleh makan
Nanti sakit pelut talak ubatnya.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu
Pigi dekat la sana Kampung Pandan

Sorong papan tarik padan
Buah keranji dalam perahu
Tolonglah jangan lu makan itu buah keranji
Nanti  ar lu punya badan manyak berbau

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda
Ana banyak takut jalan tutup mata
Memanglah takut kalau jalan tutup mata
Sebab gua takut terpijak itu lubang Indah Water

Encik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit jerit
Sampai hati lu Cik Aminah ketawa sama gua jerit-jerit
Mentang-mentanglah gua jatuh dalam parit

Buai laju laju
Sampai pokok sena
Woii, jangan maa buai laju-laju
Nanti gua tercampak sama pokok sena

Timang tinggi-tinggi
Sampai cucur atap
Cucur atap talak sedap
Cucur pisang, cucur udang, haaa tu sedap…ada ong maa…

3 Response to "Pantun Rosak Rabak Habis"

  1. hahaha rasa cam pernah ku dengar pantun ini tapi dimana yer? anyway mmg seronok membaca..jgn marah..uncle gurau jer....

  2. @just call me uncle

    huhhuhu...pssst..uncle, ini pantun saya copy n edit skit2 maa...hahaha...jgn marah ar...sumber dari forum komuniti

  3. hihihii sumber dari forum komuniti pun ciplak juger hihihihihih..psst jgn aprrove tau..nanti ko malu pulak..hahahha ini pantun dari majalah din beramboi sebelum dinaiktarak ke majalah ujang jgn marah sajerr jer seronok nak bergocoh hihihihi

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails