Simbol Peace – Ada Kisah Disebaliknya..

Baiklah, entry kali ini mungkin ramai yg dah tahu tp aku baru je mengetahuinya. Lantaran itu, aku dengan sewenang2 nya ingin berkongsi informasi sebegini rupa di blog aku ni. Info ini aku dapat dari salah satu forum komuniti Malaysia. Aku baca satu persatu apa yg diceritakan oleh hamba Allah tersebut. Mula-mula aku rasa macam sangsi, so aku pun try check kat Google dgn keyword Rahsia Simbol Peace and than banyak laman2 sesawang atau blog2 yg telah menulis pasal isu ini. So, aku pikir baik aku buat satu post untuk peringatan aku sendiri dan pembaca2 blog ini. Maklumlah baru nak celik IT (padahal xcelik mana pun). Jom, kita kasi redah ini cerita klu berminat la, klu tak, I xkisah..hahahaha ….

Ok, kita mulakan dgn latar belakang simbol Peace. Selama ini kita dop bergambar, interframe, dan macam2 lagi yg berkaitan dgnnya mesti ada kita tunjuk simbol Peace dgn tangan kan. Aku pun kdg2 buat tp aku jarang la sbb jarang bergambar. Sejarah ada mengatakan bahawasanya simbol Peace ni berketurunan dari simbol syaitan yg diamalkan sewaktu upacara keagamaan Yahudi. Bila sebut pasal Yahudi ni korang paham2 je la kan dek kerana perbuatan kejam ke atas saudara Muslim kita di Palestin dan negara2 Arab yg lain. Simbol ni telah digunakan oleh Yasser Arafat (Bekas Presiden Palestin), Richard Nixon dan Winston Churchil (Bekas Presiden Amerika).


Richard Nixon Winston Churchill Yasser Arafat

Simbol kedamaian pada tangan sebenarnya simbol gerakan Illuminati!! Apa itu Illuminati, korang boleh check kat google. Tanda “v” mempunyai pelbagai sejarah. V (tanda tangan) adalah tanda huruf Roman yang bermaksud nombor 5 dan Adam Weishaupt menggunakan simbol ini dalam gerakan rahsianya iaitu Illuminati (pertubuhan Yahudi). Ahli-ahli Illuminati (Freemasons) akan menggunakan simbol ini sebagai tanda “Law of Fives” (Hukum Lima). Dalam tulisan Yahudi, huruf V (Van) bermaksud ‘Nail’ (Kuku). The Nail adalah salah satu tanda rahsia Syaitan yang digunakan dalam upacara penyembahan berhala.Syaitan ingin membiarkan kita tahu bahawa tu adalah tanda kegemarannya.Anton Lavey, pengasas Church of Satan (Gereja Syaitan), menggunakan simbol PEACE sebagai latar belakang mimbar upacara penyembahannya. Simbol PEACE ni adalah dari simbol kumpulan Yahudi yang anti Kristian (antiChrist). Mereka mengambil salib kristian dan mematahkannnya ke atas dan menerbalikkannya ke bawah.Tanda 3 palang yang menghala ke bawah membawa maksud Past (Palang kanan), Present (Palang tengah) dan Future (Palang kiri).

Baik, kita selidik skit pasal gambar di atas ni. Gambar sebelah kiri adalah simbol yang telah diubahsuai dan digunakan sekarang, gambar tengah adalah cabang asal 3 rukun gerakan syaitan atau kedamaian oleh syaitan dan gambar sebelah kanan adalah logo asal kumpulan Gereja Syaitan. Lihat gambar kecil berbentuk bunga di atas palang, ia adalah logo nazi.

Kesimpulanya, benda2 camnilah cara2 halus untuk mereka menjatuhkan pegangan umat Islam. Aku nak bagi hukum pasal benda ni aku xbleh sbb aku bukannya ahli alim ulamak. Secara mentaliti atau psychologynya, jika kita masih membuat simbol peace ni maka di ibaratkan kita menyokong Yahudi. Macam kes Facebook kan, pengasasnya berbangsa Yahudi dan ada satu sesi pertanyaan kat Metro yg telah di jawab apa hukumnya kita berFacebook. Jadi, mulai saat ini, aku menyeru diriku dan pembaca2 sekalian cuba kita elakkan membuat simbol tgn Peace atau seboleh2nya jangan buat terus. Fikir2kan lah.

p/s : klu mana ada yg silap harap perbetulkan sbb aku ni pun bukan bagus sangat..huhuhu . Sekian

17 Response to "Simbol Peace – Ada Kisah Disebaliknya.."

  1. so len kali,instead of 2 jari,angkat lah 3!hihihi

  2. @::aMaD::

    hahaha...suka ati ko la nak wat camna...peace stail baru plak ek...3 jari...hahaha

  3. @jaa sweets

    hahaha...peace...tp tukar simbol tau...jgn buat bentuk V, buat bentuk A plak...hahaha

  4. halamak...peace ni dah ar xleh tinggal bila amek gambo....nak kena pikir cara peace baru la pas nih.......heheheheheh

  5. terima kasih...info y sangat berguna.baru saya tahu muslihat di sebaliknya,

  6. Ouh.. Baru ku tau yang ni pn ade unsur geng2 illuminat.. Adehhhh.. Kita tak sedar tapi mende ni dh meresap ke dalam masayarakat kita lama dah.. Hmmmm..

  7. @~JuE+N!Y~
    ha...same2..no hal lah

  8. @Rauna_safia

    hahaha...fikir jgn xfikir...

  9. @FarhanaDr

    hmmm..tu la pasal...nak wat camna kan...

  10. @dila

    tu ar...aku pun baru tahu gak ni...

  11. salam..
    good info bro..skrg baru aku tau..jgn tau buat jer,tapi x tau maksud disebaliknyakan..thanks..

    p/s:nice blog bro..

  12. @Md Nasir

    bagus2...benda baik kita kongsikan...huhuh...trimas sbb sudi singgah dan baca aku punya post...

  13. tq2.. peace!!!

  14. woahh
    tak pernah ku tau
    thanx miro

    pasni buat "five" trus
    ngeh3~

  15. ape kate kite buat peace gune buku lime (pnumbuk) amacam? ade bran?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails