Untuk Mereka Yg Wujud Pada 80an

1 

 

Haa…bang2..akak yg comel lote…tuu…mai2….yg mana dop jauh mari dekat, yg dekat lg rapat…yg rapat unduq skit 2 3 tapak…amboi2….hg nak masuk dlm baju saya ka?….haa, saya bukan nak juai ubat adik kakak…abang2 suma oii…saya kat sini bukan nak buat persembahan magic jalanan ka main wayang kulit ka…saya kat sini nak habaq mai satu cerita dulu kala…hahahaha….amacam geng, aku ada gaya penjaja kat Pekan Rabu Aloq Setaq x?….hahaha, entri apa aku buat ni?…emm, mari kita bersama2 menggamit kenangan lalu….

 

Aku, lahir taun 1987 telah mengalami satu fenomena atau berfeno2mena..(rosak hukum nahu Bahasa Melayu aku ni)… yg mungkin para pembaca sekalian yg mana kalian telah selamat dikebumikan…eh terlajak plak, dilahirkan ke dunia yg nyata pada era 80an turut sama mengalaminya…Mungkin ada yg lebih dulu minum susu ibu sedangkan aku masih mkn bersumberkan plasenta, atau mungkin ada yg baru nak start makan nestum sedangkan aku dah boleh makan nasi lauk ayam gorang buatan mak…hahaha…

 

Yg sebonarnyo eh, den ni bukan apo…den cumo nak berkongsi kenangan2 masa lampau den…berkaitan dengan tajuknya pulak…ia dikhususkan kepada batch 80an…kenapa?…ha, ini yg kita perlu tahu sebenarnya…secara amnya plak, x kisah la korang ni diberanakan pd taun berapa pun, taun 50an ke, taun sebelum masihi ke atau taun gajah sekali pun…korang boleh baca kisah ini…hahaha. Bukannya apa, aku xtau tau nak tulis apa tp rasa dihati mahu update…Baiklah, kembali ke jalan yg sebenar…

 

Bermulanya disini, (berdasarkan memory 1G aku la, yg xsempat  nak save minta maap la ataupun dan masuk recycle bin atau dah Shift+Delete nak wat camna kan)…seingat aku la waktu kecik2 dulu…kita mula dengan zaman sekolah rendah. Apa alat2 tulis yg korang guna?…Klu aku dulu femesnya pensil box yg ada magnet tu…ingat x…ala yg depan blkg boleh bukak..pastu ada tempah asah…ruang simpan pemadam..huu, top tu…pastu masuk sek men plak, top pensil box yg diperbuat dr kotak video…pastu cover buat sendiri…korang camna plak?…Ok, bab mkn2 plak..yg paling termasyur bg aku ialah Ding Dang dan Tora…fullamak best ni…ada coklat pastu mainan…ais krim poli…air gas cap ayam dlm botol kaca…masyuk…

 skool

Habis bab mkn, cerita tv plak, power ranger, gaban, cybercop, maskman, flashman, apa lg dragon ball…uih, nostalgia tu….korang apacer plak?…takkan layan usupadora plak…hahaha…haa, pastu yg permainan main tikam2 tu apa nama ntah, and then yg peraduan pelekat yg dapat hadiah kalu dapat kumpul suma pelekat…cyber pet, digimon battle, kereta dash tamiya…alahai, mana habisus suma koleksi2 mainan aku tuu…kat sekolah plak main jentik getah pemadam, main guli, saidina, juta ria..dan seangkatan dgnnya…

 1

Pastu bila dah masuk skolah menengah dah x layan dah benda2 camni…layan benda lain plak…benda apa?…lu pk la sendiri…an…an….an…So, ada sapa2 yg nak komen atau nak berkongsi kisah suka duka zaman kocik2 dulu…dipersilakan

 

8E736A4EFCE6E552A56F4F2E9F9FF0FB

14 Response to "Untuk Mereka Yg Wujud Pada 80an"

  1. flashman, maskman, dash yonkuro... ha ha ha. best sungguh. sanggup ponteng sekolah agama ni, gigih nak tgk tv. alih2 blk rumah kena rembat ngn mak...

    ada lagi citer jepun bola tampar n pramugari tu. terlupa titlenya. tu pon best gak.

  2. aku lahir 1990. so maju lg la dri korg. wakakakakakakakak...

    tp menda2 tu zaman ak pn masih ada weh...

  3. @SyuQ

    tindakan yg ko buat tu mmg satu perkara yg normal...hahaha

  4. salam...
    pak long tahun 80an dah taruna..kire umo 16 la...
    bila nengok koleksi 80an...fuhhh mengamit kenangan...80an punya seluar fit dianyer kaki...
    Tora datang lagiiiii...hehehehe

  5. hahaha...same la kita.betol tuh.semua nih fenomena orang lahir 80 an.hihi

  6. @Fiffy Syafiqa Hazirah

    oh ya ka...emm, mmg la zaman ko masih ade sbb 90 an tu kami tgh sekolah rendah...cerpen aku kat atas tu berlaku sekitar 90an la...

  7. @pak long

    ya ka pak long...fuh kira zaman tu pak long layan rock la...saya dlm umur belasan tahun baru nak layan rock kapak tu...Tora dtg lgiii...suara mat sentul xberubah2...muda sampai la ke tua...

  8. @Aidi-Safuan

    haha...best kan..kalaulah boleh rewind masa ke zaman tersebut...

  9. ye ye tora datang lagi dengan ketam menari ronggeng... aduhhh x leh blah tul iklan tu... ade sape2 ingat abang dozo?

  10. @..nOj..

    abang dozo?...yg mana satu...memory corropted ar...hahaa

  11. main lego!!!baca komik doraemon!!!& beli namecard macam2 jenis, pastuh tukar2 dengan member..syok!

  12. @LoNeLy iN GoRgEoUs

    ye la...namecard tu...memang nostalgia la...aku penah terjebak dgn gejala tu gak masa skolah rendah...mmber aku jd agen tempah benda alah tu...benda tu masih bergiat aktif ke skang ni...aku rasa dah pupus kot...

  13. Geng keras Doreamon disini. hehe.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails