Kisah Semalam Yang Hangat (Part 1)

comic

Bismillahirahmanirahim. Saya (gambar di atas), nama seperti dalam IC ingin merapu sekali lg…huhuhu. Kali ini aku nak merapu ditambah perasaan yg bercampur baur. Kiranya entri kali ini kisah2 yg berlaku di hari semalam la. Amacam?…ada bran mau dengar?. Lu klu xde bran derh, lu jgn cari pasal derh…hahaha…Wokeh, aku xnak intro pjg lebar…jom kita straight to da point…..



Lokasi : Pangsapuri Murahan, Rumah Sewa Aku la tu yg selalu ada masalah…

Tempoh Kejadian : Bermula di awal pg agak2 dlm pukul 10 lebih dan berakhir jam 12 tgh mlm..



Baiklah, kisahnya bermula macam ni….once upon a time in far2 away from China…eh, terlebih sudah…hahaha…aku bgn di pagi hari sabtu kira2 jam 10 pg, aku bangkit dari tidur yg lena dan tanpa melengahkan masa menekan butang on laptop aku…(ini merupakan rutin harian aku slps bgn tidur)…after that, aku tekan la firefox sekaligus melayari internet…lalalala…Dalam keasyikan dibuai alam tanpa batasan itu…tetiba! (soundtrack skit…jeng..jeng) perut aku terasa bagai ada beberapa ekor cipan tengah berpesta liar….LAPAR WEI!…emm, lalu neuron2 menghantar isyarat ke otak dan aku berfikir sejenak…nak masak ke beli kat luar…klu masak, bhn mentah dah habis…so xde pilihan lain dah…jom keluar…hati kering kecil ku pun turut berkata…JOM!….Tanpa segan silu, sauk tuala pastu disambung dengan kemandirian diri dlm toilet…



Ok, dah siap mandi…dress up simple2 sudah…minta kebenaran cermin dulu…mirror2 on da wall…hahaha…turun ke bwh untuk menunggang motosikal cabut aku…dan, ketika ini suasana tiba2 bertukar mode…kira macam klimak crita ar ni…huhuhu…sepasang mata rabun ku ini ternampak seekor lembaga hitam berdekatan dgn motor ku…tp waktu kejadian adalah tengah hari…lembaga apa yg muncul tengah hari buta ni…tetiba warna hitam lembaga tu tetiba bertukar kaler kelabu asap skit sejurus ternampak kelibat aku…apakah lembaga tersebut?…teruskan membaca di perenggan seterusnya…



Rupa2nya lembaga bangsat sial celaka lahabau dan tuuuut itu sdg berusaha menyebat side mirror motor aku yg baru je beli….bau kedai pun masih dop ada lg….Sialan punya budak, kantoi ngan aku. Sebelah kanan dah berjaya disebatnya, belah kiri on da way jer….klu aku lambat turun dlm 5 minit mmg xda rezeki aku dah…jodoh aku ngan side mirror tu mungkin bertahan selama seminggu…Tp, aku rilek je….cool je..gaya jln macam yakuza gitu…buat macho je mendekati motorku…budak bangsat tu gelabah puyuh dah…geng2 dia dop usha jauh je ada dlm 4 org lg…tp dlm hati aku dah panas jer…tgh kiri genggam erat dah helmet MS88 kaler merah aku…aku pun sound, “ oh ni kerja korang”…bdk tu, “ xde bang..xde bang”…xde bang apa depan mata kau nampak kan…pastu aku mintak sebelah lg yg dah lesap tu…” mana sebelah lagi, ko ingat aku beli ni pakai pasir ke”…mulut aku bercakap dah macam org kena kancing gigi dah…tgn kiri aku tunggu aku hilang waras je nak hayun kat muka budak tu…

ms88_2 lebih kurang camni ar akunyer helmet, tp kler merah ar…ala mat rempit yg selalu pakai tu…hahaha


Tapi, malangnya aku ni xreti nak belasah org…kena belasah masa skolah rendah dulu ade ar…hahaha…kepala aku dah panas dah…aku xnak bising2 lagi terus je blah pi beli makanan tu…balik dari kedai makan je aku naik umah citer kat kawan2 seperjuangan sambil makan. Tp, aku dah xlalu dah…gangguan emosi sekejap…aku rasa rugi gila x tinggal jasa kat budak tu…kot la bg fying kick ke, jurus tumbukan tanpa bayang 7 petala langit ke kan…eeii, klu ada kawan aku yg dikatakan bekas gangster Padang Kota tu ada sekali gak ngan aku semalam di lokasi…aku rasa xjadi mkn nasi dah…mkn budak bangsat tu dah…aku kalau ada org start taboh aku nak bagi gak sebijik dua…aku tgk kecik besar kecik besar je bdk tu…

koso-side-mirror-20

sekadar gambar hiasan



Budak tu padahal tiap2 malam dop jual burger, takkan side mirror yg rege 8 hinggit tu xleh beli…dasar setan punya budak…Budak Melayu, berkulit hitam legam kalah org India…Memang nsb baik ar budak tu kantoi ngan aku…..lepas kejadian tu, aku ada kelas, after that aku pulang ke rumah dan singgah umah budak tu nak jumpa parents dia. Tp, malangnya xda org kat umah. Tanya jiran mereka satu family kuar jenjalan ntah mana…mlm tu dia cuti jual burger…hahaha…cuak la tu. Gila panjang aku menaip hari ini…hahahah…part 2 plak kisah lain tp hari yg sama…korang tunggu je la…to be continue

jgn sampai jd camni sudah…hahahaha

12 Response to "Kisah Semalam Yang Hangat (Part 1)"

  1. bawak pegi balai je senang. tak pun wak kecoh satu kawasan perumahan tu..tarik perhatian orang sket..hehe

  2. hahaha...klu diikutkan hati aku dah bawak balai dah tp pk2 lg xpyh ar...

  3. bawa bertenang,
    sabo,
    tarik nafas dalam-dalam,
    apalagi belasah le!
    ( )
    - -
    v
    eh.. cucuk2 lak..
    settle baik2 ye,
    jgn sampai jadi masalah lak..
    tau le bebudak skrg..

  4. @cikgu isza

    huhuhu...cikgu, tu la pasal...bebudak ni, nak salah kan mak bapak xbleh gak...klu dah jenis bebal xmkn diajar...susah la...tp klu hilang lg mmg saya cari bdak tu dulu ar...

  5. puuh...adegan SG ni...tulah sape suruh curik

  6. @1tomyam

    hahaha...xsempat nak adegan SG daa...

  7. bekem nyo muko dyo. huhuhu

  8. @amalinshahida

    tu la muka yakuza jln telipot...kahkahkah...aku edit baek punyer!!

  9. aduh...awat la xtaboh ja.....?

  10. @jan

    hehehe...rasa jatuh standard plak pukul bdk2 baru nak baligh ni...hahaha...ayat xleh blah

  11. @cik EPAL

    ....emm, moral of the story jgn mencuri...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails