Hasil Ujikaji Nuffnang Last Week

 logo 

Salam bahagia, kali ni aku just nak share hasil experiment aku dengan nuffnang, apa experiment tu yg sebonarnyo. Selama seminggu aku membuat ujikaji dengan tidak membuat nuff walking pada masa iklan nuff bangun dengan jayanya. Tidak seperti kebiasaan, aku akan aktif blogwalking pada waktu itu dan klik2 iklan bersertakan jejak di Shoutmix atau Cbox untuk mengharapkan kunjungan balas. Almaklumlah, blog sengal aku ni manalah ada ramai peminat….so nak kasi up earning nuffnang aku, kena lah rajin berblog walking dengan meninggalkan air basi jejak kasih di blog2 yang aku singgahi itu….

 

 

Ternyata hasilnya mmg tidak memberangsangkan, aku hanya dapat up RM1.75 jer selama seminggu..emmm. Tapi aku ada rasa risau dan bimbang dan khuatir dan cuak jugak sbb para nuffnanger pun dah tau yg pihak nuffnang bagi amaran dengan geng2 klik2 yang membuat aktiviti klik fraud. So, aku takut status geli2 (glitteri) digugurkan, xmasyuk ar kan…lagi parah kena banned, habislah side income aku..dah lah susah nak dapat earning yang banyak kan…

 

ujikaji nuffnang miro cornerz

Ini lah keputusan ujikaji tersebut

 

Oleh itu, kepada otai2 blogger merangkap nuffnanger jugak diluar sana…aku ingin bertanya lah…adakah aktiviti2 aku sebelum ini salah di bawah akta nuffnang? Tetapi aku hanya klik sekali jer untuk satu blog, bukan klik banyak2 untuk satu blog…maksudnya aku tidak berpakat dengan tuan empunya blog tersebut…contoh la ”aku klik kau, kau klik aku…klu iklan lain kita buat lagi…ok”…oh aktiviti seperti itu mmg aku xbuat la…So, macam mana?

12 Response to "Hasil Ujikaji Nuffnang Last Week"

  1. tp kan minggu ni mmg mcm ciput je la dpt..i byk blogwalking this week...

  2. actually, iklan ni diclick untuk yg berminat dengan iklan tu. kalau klik sebab nak tolong tambahkan earning blogger tu ke, i klik u u klik me ke tetap salah, dikira fraud click gak k.

    its better if u try to get buffered earning dengan tambahkan trafik, bukan cara dengan klik iklan org, tak pn harapkan org lain klik iklan kau :)

    ikhlaslah dalam berblogging, itu lebih baik, bukan setakat nak tambahkan nuffnang je =)

  3. @chenta

    ...ciput gak ek..emmmm

  4. same la aku
    huahahaha
    mmg x blogwalking sgt pun
    sbb tgh2 malam time aku study
    huhu~

  5. @Fiffy

    ...kiranya, aktiviti aku selama ni salah la ar...mmg la aku berblogging bukan kerna wang, aku ikhlas dan jujur...hahahaha...just side income jer...

  6. hentikan kerja klik tu..up trafik je dengan kerja halal ye..

  7. jatuh hukum haram bagi mereka yang sengaja klik iklan sendiri atau orang lain...

    banyak dah org duk bercerita pasal ni, google la kat internet pasal benda ni...jatuh hukum tak ...

    tapi ape yg aku tahu, mmg haram pendapatan yang kita dpt tu

  8. yup. untuk side income, tp dapatkan dengan cara yg betul.. so kena la belajar dari blog2 yang dah otai dalam nuffnang ni.. dorg x g klik2 nuff, cth mcm red mummy, justkhai, megat dan ramai lg. ko lleh g blog dorg, dorg x kedekut bagi tips.

  9. itu ler..aku pon risau nak klik iklan korang semua krang tak pasal2 kena banned..tapi selalu aku klik sekali lalu jer...tak ada ler klik sampai banyak2....aku minggu nie dapat rm3..ok ler..baru nak aktif balik sejak dah 2bulan blah...

  10. miro-takper-asal duit earning tu ada masuk gak
    yang penting slow2-dan usaha lebih lagi
    kalau nak ok lagi refer dan belajar dengan senior2 nuff kita ;D

  11. em,,samala,,sy punya xsmpai rm1 pon naek,,=(
    pnh jugak terpikir mcm tu,,boleh klik 1 blog skali?main pusing2??hehe

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails