Adegan Cemas Selepas Gathering GengBlogger

tajuk blog

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, saya Miro kalau korang tak kenal lagi la. Ini entri adalah  kesinambungan dari kisah suka dan duka di Gathering Gengblogger tempoh hari. Mungkin ramai dah tahu apa yang berlaku semasa event tersebut, tapi kali ini aku nak menceritakan detik – detik cemas yang telah berlaku ke atas aku dan kenalan baru iaitu Geng Separa Mereng (nama group yg Ery taruk…hah ha) selepas berakhirnya event tersebut. Korang faham tak ni apa aku nak bagitau?…huh?!..tak faham jom baca apa yang aku nak story…

 gengblogger 5

Photoshoot sablom balik…huhuhuuhu…credit to Azizie.com

Agak-agak jam dah pukul 5 lebih cenggitu, aku dan rakan-rakan menuju ke lokasi seterusnya. Sebenarnya destinasi tersebut telah di rancang awal2 oleh mereka tu, aku just follow jer. Lagi pun aku dapat tahu yang bahawasanya ahli-ahli GB yg lain pun merewang ke tempat lain pilihan masing-masing, so kita orang pun tak nak lepaskan pertemuan buat kali pertama tu kan. Kami menuju ke lokasi tersebut iaitu Alamanda dengan kekuatan anggota 9 orang dengan 3 unit kenderaan.

 gengblogger 7

Makan dan tunai kewajiban

Aku dengan jakunnya masuk Alamanda buat pertama kali terasa sungguh indah dan syahdu…wakakakaka…menemani rakan-rakan baru, tapi aku tak tunjuk feel aku tu..cover line..bajet cool la kan…hahahaha…diorang rancak gila sembang menyembang..aku cam biasa…senyap dan sengih..tu je la aku mampu buat…hahahaha…segan la kununnya…huhuhuhu…pastu, mereka decide main boling kat situ…walaupun boling bukan permainan feveret, gua taram je…tapi malu gak..awek-awek lebih hebat dari aku..hahahaha..nak buat camna…tak ada bakat…tapi malangnya, boling kat situ memang hampeh, tak besh langsung..

 gengblogger 3

No.3 pun jadik la kan…hah ha

Lepas main boling sepam dua, perut keroncong untuk ana plak…”emm, nak makan mana yer?”, kata salah seorang dari kami. Ah, mula lah mereka suruh kawan tu belanja McD la, kawan ni belanja Satay Kajang la…hahahaha..aku cam biasa..senyap dan sengih. Pastu kita orang decide makan kat luar Alamanda, bayar parking tiket tu pastu…Alamak!!..Hujan pulak dah…Maka di sini lah bermulanya adegan mencemaskan itu.

 gengblogger 1

Khusyuk masa Sharing Session

Aku dan kawan aku tu ( 2 orang ) satu kereta follow 2 buah kereta yang lain dalam hujan yang agak lebat jugak. Dalam kereta tu, tugas aku ialah lap cermin kereta sebab kereta tu air cond dia rosak…hahahaha. Dalam suasana hujan yang lebat, tiba-tiba keadaan menjadi cemas. Sebuah kereta tu berhenti dengan mengejut di simpang jalan, membuatkan kereta kawan aku tu membuat aksi drift untuk mengelak berlakunya kemalangan. Fuh, merbahya betul la awek tu bawak kereta. Kenapa perkara ini berlaku?…Kereta awek tu terputus hubungan dengan kereta yang lead kami…hahhaa…maknanya terlepas dari pandangan mereka. Aku suspek dia tersalah follow kereta sebab ada sebuah kereta yang hampir sama dengan kereta leader tu. Maklumlah, hujan lebat kan.

 gengblogger 2

Antara ahli Geng Separa Mereng

And than, cewah omputih…kereta awek tu follow kereta aku dengan kawan aku tu…follow punya follow…argh!!!..sesat pulak…entah ke mana pergi kereta leader tu, kami salah lorong…pusing balik..hello2 leader..jumpa balik…pastu sambung perjalanan kami…nak di jadikan cerita plak…kereta awek tu sesat plak…dia follow kereta kami tetiba hilang dari pandangan…emm, jenuh bagi direction…memang tragedy la..makan punya pasal…kalau tak silap aku, kita orang nak ke Puchong Perdana. Ok, jumpa dah…lepak-lepak kejap, sambung lagi.

     gengblogger 4 

Hero tamil yang berjaya di candid oleh MOFASAD

Awek tu buat otai plak, tak pasang lampu…lawak pulak cerita ni…pastu siap horn bas lagi kat round about, memang otai awek tu..kahkahkah. Last but not least, sampai gak kedai makan tu..fuh, lega dapat isi perot…apa-apa pun, gua yang cekik dulu…hahaha..tak tahan dowh. Selamat Menjamu Selera Semua. Abis makan, maka pulanglah kami ke tempat asal masing-masing…tak buleh lepak lama-lama, bawak anak dara orang kan, kalau balik lambat makan parang la jawabnya..hahahaha. Sekian, terima kasih

gengblogger 6

Geng-geng aweks yang datang…ahaks

Lagi gambar di sini dan di sana

Kekuatan anggota Geng Separa Mereng : AzizanKadir, Yusenze Yus, Mr Chaon, Ery, Kech, Violet, Nisa, Dayah dan Ichigo Miro.

Related Posts with Thumbnails