Oh Kome Deghoyan Dah Berbunge

musim durian - Miro CornerZ

Sniff…sniff…mengancam bau ni…err..bang berapa selonggok ni..”Doploh ringgit ajer”, kata abang jual deghoyan…Umang aih mahal ni bang…Eh, ada orang ka?!…Sorry arr, aku tgh usha durian ni haa…sekarang ni kan dan musim durian. Assalamualaikum dan salam durian semua…hahaha…Pasai pa aku buat entri durian ni sebab musababnya ialah terliur aku nak mencekik buah durian ni. Alangkah malangnya nasib aku, kat Shah Alam ni mahal la…rasa tak berbaloi jer beli….

 durian1

 

Nak kata aku hantu durian ngak jugak tapi kalau ada depan mata, sebijik ngak cukup weh…hohohho. Aku memang suka durian. Kalau aku kat Kelantan ni, sah-sah aku bodek bapak aku beli durian, pastu suruh mak pulak tanak pulut, buat kuah santan…kita makan Pulut Durian..Okay, aku dah kecur air liur dah ni…Jangan sampai aku putus urat kentut sudah la..ahaks. Sapa tak makan dan tak suka durian ni memang hilang satu nikmat dunia…Siyes gua cakap sama lu.

   pulut durian

Ok, gua tak boleh usha lama-lama gambar di atas…hah ha

Durian ni macam-macam boleh buat kan, tempoyak boleh, cucur pun boleh, satu lagi kalau kat Kelantan, kami panggil lepok/lempok durian, dia macam dodol tapi rasa durian. Pastu ada orang buat jus, tapi aku tak pernah sedut lagi jus durian tu..hahahaha…jajan berperisa durian pun ada…hah ha. Kosmetik dari durian ada tak..muahahaha..Ok lah sikit-sikit dah la, sapa nak belanja aku makan deghoyan weh…Help! Help!…ahaks. Sekian terima kasih

lempok-palembang

Layan Lagu Deghoyan

 

Related Posts with Thumbnails