Pro & Kontra First Gathering GengBlogger 2010

Gathering GB 2010 Aku yang tersengih kat tepi sebelah kanan sekali tu…ada jumpa?

Assalamualaikum dan Salam Bahagia kepada pembaca2 sekalian. Pergh, sapa yang tak pergi gathering ni memang rugi…hikhikhikhik. Entri ni aku kasi up sekadar berkongsi dengan kawan2 blogger yang tidak dapat datang pada 10 July 2010, di Putrajaya. Emm, camna nak mula yer. Okay, sinopsis awal aku fot the first time gathering is not bad laa kan. Trimas kepada admin2 yang bersusah payah untuk manage event ni…

Wokeh, kita mulakan apa yang best dengan gathering ini…

Dari Sudut Positif

  1. Dapat bersemuka dengan blogger2 seantero Malaya. Kak Jie, Kak Ina KL, Joegrimjow, Ariff Shah, Azizan Kadir (Hai, Azizan Kadir…hahahaha…mung meme sumbak boh), Nabiel Sensabil, Farid MOFASAD dan ramai lagi lah. Nak tahu sapa yang hadir boleh ke entri gathering blog Joegrimjow. Sebelum ni sembang2 kat FB, kat Chatbox, ka kapet GB jer kan, muka xpenah kenal pun kan, so dengan event ni dapat mempereratkan lagi silaturrahim sesama blogger
  2. Dapat ilmu2 blogging dari yang expert blogger masa Sharing Session sebelah petang macam Kak Jie bagi tips berblog, Ariff Shah dengan Alexa dan Page Rank. Aie Dark Batman pun ada , sharing pasal dia dengan nuffnang. Mr Kay dengan info internet server. Pastu ada lain2 sharing seperti kenapa dia berblog dan macam2 la.

Dari Sudut Negatif

Just komen apa yang kurang dengan gathering ni pada pandangan aku, tapi bukan nak mengutuk, aku ucapkan syabas kepada penganjur yg bersusah payah untuk menjayakan event ini

  1. Kurang sambutan dari blogger. Maksud aku yg sepatutnya hadir tetapi tidak dapat hadir. So, kurang meriah la. Tapi aku bukan nak salahkan mereka, masing2 ada komitmen dan kepentingan sendiri, aku mengerti. Maybe sebab ramai yang tidak tahu dengan kewujudan event ni. Emm, pastu ada yg datang sekejap jer sbb masing ada hal kan. Tak sempat nak kenal – kenal…hahahaha
  2. Tentatif kurang cemerlang skit terutamanya time game tu. Bagi aku la, sepatutnya admin kena tetapkan game apa untuk main sebelum event start lagi, bukannya tanya kami . Maknanya, dalam tentatif tu dah siap2 apa game yang perlu main, bleh la kami prepared skit dari segi fizikal dan mental..ecewah…huhuhuhu…tp, apa2 pun game tu pun sempoi, gua tersengih malu2 jer time tu..adhoiii..dpt plak satu grup ngan Ariff Shah, femes blogger…muahahhaha
  3. Bersifat kelompok. Ini pun berlaku kepada aku sendiri. Ye la, dalam blog pum pang pum pang sembang kencang dalam entri, tp kat dunia nyata, malu2 siput jer…hahahaha…standard la kan. Macam aku dengan geng2 aku, pastu satu lagi kelompok sana. Aku padahal xda geng pun, aku dtg dengan housemate aku dan housemate aku tu ada geng2 dia, aku join la dengan geng2 dia tu. So, admin kena buat something dalam hal ini supaya benda ni dikurangkan. Punca utamanya ialah segan silu jer, xde apa2 pun. Maybe second event ada improvement.
  4. Pemilihan lokasi yang kurang tepat. Bagi aku yang duduk Shah Alam, gua xde hal (emm, xde hal la sgtkan, first time aku masuk Putrajaya, jakun gila aku ni…hahaha). Yang duduk jauh tu memang susah la nak datang kan. Transport lagi, masa lagi….emm, tapi tidak mengapa, at least ada orang nak datang jgk kan…hahahha
  5. Banyak pulak aku kritik kan, hello…nak buat yang best2 buat sendiri la Miro oi..amboi3…hahahaha

Overall gathering ni memang best bagi aku walaupun tak ramai yang datang. Tidak mengapa, benda baru buat. Nothing is perfect. So, tahniah kepada pihak penganjur dan juga blogger yang sudi datang, korang memang RAWKSSS!!!

Lepas gathering ni aku dan geng2 yang di ketuai Azizan Kadir dan Yusenze Yus merewang ke tempat lain plak. Ahaa!..kisah ni aku up untuk next entri yer..tungguuu. Kisah gathering tidak habis di sini jer…ad banyak yang menarik, mendebarkan, kelakar lagi menyeramkan…huhuhuhu.

Maap la yo, aku ni xdo kamera, handset aku pun dah kategori legend, N-Gage QD, nak upgrade QDi yg ado kamera siyes xdptkan..hahaha..so nak tengok gambar boleh ke FB Joe dan Forum GengBlogger, banyak gambar di sana…Aku nyer FB nickname, Ichigo Miro. Sekian Terima Kasih

Related Posts with Thumbnails