Demi Tiket Raya, Beratur Sejam Setengah Pun Tak Apa…

tiket raya Ekspress Sani - Miro CornerZ

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Fuh, Raya Aidilfitri yang setahun sekali itu, gua beratur sejam setengah tu bang oi…pergh, nak cramp aku punya otot-otot betis berdiri…tapi nak buat camna kan, demi raya di kampung kan…kalau tiket bas tak ada dan diganti dengan tiket tongkang pun, gua sanggup sesah tiket tu derr…muahahaha..bergurau….tak baik mentipu di bulan puasa…ish3…

 

Baru 6 hari kita berpuasa, dah banyak bas-bas yang berjenama seperti Ekspress Mutiara, Transnasional, Sutera, Budaya dan seangkatan dengannya, tiket-tiket balik raya terutamanya detinasi ke Kota Bharu habis dijual. Semalam, aku menyedarkan diri untuk pergi usha dekat stesen bas Seksyen 17, Shah Alam. Tu dia eh!…Banyak dah abis. Pergi kaunter tu, “Notis Pemberitahuan, tiket raya dari 3hb 9 hingga 9hb 9 sudah habis dijual”…ketaq lutut jugak aku dibuatnya…tak balik raya kot aku ni, kata hati.

 

Akan tetapi, Allah Maha Pengasih. Aku cukup bernasib baik kerna masih diberi kesempatan untuk beraya di kampung terchenta…hahaha. Pergi kaunter Ekspress Sani, baca notis “Penjualan tiket raya jatuh pada tarikh 16hb Ogos 2010 bersamaan 6 Ramadhan 1431 H, bermula 8 pagi, datang ye jangan tak datang”..maknanya hari ni la kan. Fuh, lega bhai…nasib baik aku tak ada kelas, boleh aku berkampung kat depan kaunter tu pagi tadi. Sesudah subuh aku ke sana, tp 7.30 jgk la…hahahaha.

 

tiket raya Ekspress Sani 1

Ni baru sikit aku ambik…realitinya, ramai woo..ada yg sampai ponteng kerja ni..huhuhu

Sampai-sampai je kat stesen bas tu, umang aih…dah beratur panjang dah. Dalam agakkan aku, mungkin dah 30 orang dah yang awal dari aku. Diorang ni sahur kat situ ke apa…ahaks. Lepas tu nak mudahkan sesi pembelian tiket, staff Ekspress Sani, akak comel bagi satu slip untuk isi maklumat pembelian tiket. Satu kepala maksimum 5 tiket jer. Tengok akak tiket tu, hilang lenguh kaki…nasib baik puasa, usha berpada-pada je la…hahahaha…terok aih ang ni Miro!

 

tiket raya Ekspress Sani 2

Ni barisan penghujung, dia punya pusing toksah cakap ar, orang kat belakang tu dop ramai lagi

Ada abang tu sampai 12 tiket dia kena beli gara-gara kiriman dari kawan-kawan. Aku tolong la abang tu, kan satu kepala boleh 5 tiket jer..aku hanya 2 tiket je nak beli. So, abang yang ponteng kerja tu tumpang kat slip aku 2 tiket untuk beliau. Tapi malangnya, tarikh yang dia nak, sudah habis dijual…SOLD OUT!…nak buat macam mana, dah nasib badan…huhuhuhu. Redha je la. Sekian sahaja ucapan dari saya. Terima Kasih.

 

tiket raya Ekspress Sani 3

Aku sudah hampir ke kaunter tiket…huhuhuhu

Related Posts with Thumbnails