The A Team – Filem Aksi Wajib Tonton

a team 2010-MiroCornerZ 

Assalamualaikum dan salam bahagia…kali ni aku nak kongsi info pasal movie yang baru aku tonton semalam bersama sahabat sekolah lama aku. Lokasi yer Mid Valley, orang lain pakat dop xsabar nak tengok game opening World Cup antara South Africa dengan Mexico, aku bleh plak pi layan movie..tapi xpa la..dah aweks ajak kan..aku on jer…wakakaka…Ok, kembali ke tajuk utama, aku nak citer pasal movie yang diberi nama The A-Team…

 

Kenapa aku cakap citer ni wajib tonton, sebabnya BEST la…xkan citer xbest aku cakap wajib tonton pulak kan. Walaupun aku ni bukan kaki punggung wayang, tapi aku rate citer ni sangat best. Nasib baik aweks tu pandai pilih citer tapi depa tengok xabis..biaq pi kat depa la..janji aku layan sampai abis walaupun aku tahan nak kencing tengah2 citer tu..adoi fail la pulak..ahahahaa

 the-a-team-2010-movie-poster

The A Team ni diadaptasi daripada drama bersiri 500 episode pada tahun 1983-1986, pada tahun 2010 ni ia dijadikan movie. Filem ini di arahkan oleh Joe Carnahan dan watak2 utama pula seperti Liam Neeson sbg Colonel John “Hannibal” Smith, Bradley Cooper sbg Lt. Templaton “Faceman” Peck, Quinton 'Rampage' Jackson sbg Sgt. Bosco “B.A” Baracus dan Sharlto Copley sbg Capt. H.M “Howling Mad” Murdock. Yang bestnya citer ni haruslah aksinya kan yabg bab2 meletup2, sepak terajang, tembak2 toksah citer ar..dan diselitkan juga unsur humor terutamnya watak B.A yang takut naik plane atau heli…sbbnya si Murdock tu yg physco gila…tp dia jadi pilot mmg sempoi gila…

A team actors-MiroCornerZ

Untuk review filem ni korang boleh usha link2 seperti berikut, aku nak buat malas la pulak ahahaha..padahal xreti nak review filem..korang tengok sendiri lah…

http://www.movieweb.com/movie/the-a-team
http://www.ateam-movie.com
http://www.imdb.com/title/tt0429493

Untuk Trailer pulak, korang bleh usha seperti link di bawah ini:

Video : Trailer The A-Team 2010

Akhir kata, gua bagi filem ni 4.9/5 bintang..ah ha ha…so kepada peminat filem2 aksi, jangan lupa singgah dan habiskan duit anda di panggung wayang berdekatan anda..nak jauh pun boleh..sapa kesah..kahkahkah…bolehlah tonton filem ni..gua berani potong kuku la klu xbest citer ni…gua xtipunyer…Sekian terima kasih.

 

p/s : tu la aweks tu..tengok citer aksi2 camni..pastu pening2 tengok..tak tahan kuar..pastu tanya aku ending camna..huh..walau apa pun trimas aku ucap kan kat aweks tu sebab pilih citer ni…aku ngan member aku sorang lagi jer layan  citer ni sampai penamat…

Related Posts with Thumbnails