Kisah Budak Punk dan Warga Emas

PUNK VS OLDMAN MIRO CORNERZ

Angin sempoi2 bahasa membelai kedut-kedut di muka seorang lelaki yang umurnya lebih setengah abad. Ketika itu, pak cik itu sedang menunggu bas di perhentian bas yang agak usang kotor dek kerana kerja2 orang yang tidak bertanggungjawab dan tidak pandai menghargai pemberian kerajaan. Niat pak cik itu hendak ke pekan untuk membeli sedikit keperluan harian di rumahnya yang tinggal bersama isteri tersayang.

Tiba-tiba, datang seorang budak bergaya punk datang dan duduk sebelah pak cik itu mungkin untuk tujuan yang sama dengan pak cik itu. Budak itu berpakaian punk seperti kebiasaan di lihat di budaya barat. Dengan jaket kulit, kasut boot dan tidak lupa rambut Mohawk nya yang siap diwarnakan dengan pelbagai warna, antaranya hijau, kuning dan merah. Apatah lagi bertindik sana sini.

Lantaran itu, pak cik tersebut memerhatikan budak itu atas bawah atas bawah bagaikan orang yang tak puas hati dan ingin bergaduh. Sekian lama budak punk itu ditenung2 oleh pak cik itu, maka dia tidak tahan lagi lalu dia bersuara..

Budak : Hey, old man…kenapa tengok2 saya ni. Tak pernah tengok orang pakai macam ni ke?

Pak cik itu senyum sahaja. Lagi membuatkan budak punk itu panas..

Budak : Pak cik, lu jangan main2. Pak cik tidak pernah buat jahat ke dulu2. Baik sangat ke pak cik ni..huh?

Pak Cik : Ya, sebagai manusia biasa, kita tidak lari dari membuat kesalahan. Dulu masa pak cik zaman sebaya kamu, pak cik pernah rogol seekor burung kakak tua. Pak Cik rasa mungkin kamu anak pak cik…

Budak : ????? #$%^&*()_

p/s : korang paham tak lawak ni?..hahahahaha

Related Posts with Thumbnails